Gangen i en service

 

Nå en kunde som har kjøpt en kaffemaskin av oss, eller en av våre Norske fohandlere, gjelder selvfølgelig kjøpsloven/forbrukerkjøpsloven.

 

Allikevel er det visse kriterier som må oppfylles, spesiellt viktig hvis det dreier seg om en reklamasjon.

 

Ved feil på maskinen - Ta kontakt med serviceverkstedet

Servicemannen vår tar så rede på om feilen kan rettes hjemme eller om maskinen må sendes inn til oss på reparasjon.

 

Hvis kunden har kvittering ( Maskinskrevet ) på kjøpet, gjelder 2 år garanti fra kjøpsdato.

Da sender vi ut feilrapportskjema og frankert returlapp, så kunden ikke betaler portoen.

Hvis ikke kunden har kvittering avgjør produksjonsmerkingen på maskinen.

 

VIKTIG: Hvis maskinen skal sendes inn til oss MÅ denne pakkes godt, ha godt med beskyttelse rundt maskinen da transportskader oppstår.

Ta av ALLE løse deler (Vanntank, dryppskål, strømledning etc) Helautomatiske maskiner skal kun sendes med bryggenhet, manuelle skal kun maskinen sendes.

 

Serviceavdelingen ser på maskinen når den kommer inn, og gjør en vurdering på hva som er feil, og evnt hva det vil koste å sette maskinen i stand igjen. ( Er det en garantisak gjøres dette kostnadsfritt for kunden )

 

Løper det på kostnader for kunden ( Vanlig ved vanlig service ), blir kunden informert om ca pris før reparasjonene blir satt igang.

 

Velger kunder allikvel å ikke reparere maskinen tilkommer et servicegebyr

 

 

 

Serviceskjema

 

 

 

 

Gaggiaservice.no © 2011 • Privacy Policy • Terms of Use

www.gaggiaservice.no